Ξεχωρίζουμε τις παραστάσεις που περιμένουμε πώς και πώς τον πρώτο μήνα του νέου έτους.

Μπέργκμαν, Τσίρκας και δύο ολοκαίνουργια θεατρικά έργα κάνουν πρεμιέρα στην αθηναική σκηνή μες στον Ιανουάριο και ξεχωρίζουν. Αναλυτικότερα:

«Ρομπ/Rob»

Δύο ισχυρές «φωνές» της σύγχρονης ελληνικής σκηνής συναντιούνται για πρώτη φορά: ο συγγραφέας και βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς μάς συστήνουν τον Ρομπ/Rob. Oι θεατές γίνονται μάρτυρες και συνένοχοι μιας μυστήριας τελετής γύρω από έναν νεκρό πια δολοφόνο, τον Ρομπ, ο οποίος αναγεννιέται μέσα από τις αφηγήσεις και τις μαρτυρίες των θυμάτων, αλλά και των οπαδών του, και ζωντανεύει για να αποθεωθεί και, τελικά, να κατασπαραχθεί ξανά από μια κοινωνία που έχει πάντα την ανάγκη να κατασκευάζει αρχηγούς – Φύρερ, Αγίους ή, απλώς, αποδιοπομπαίους τράγους.

Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννης Κλίνης, Χρήστος Λούλης, Βασίλης Μαγουλιώτης, Αγγελική Παπούλια, Ελίνα Ρίζου, Εύη Σαουλίδου, Μιχάλης Σαράντης, Σταυρούλα Σιάμου, Μαρία Σκουλά

(Από 17 Ιανουαρίου, Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση)

«Φθινοπωρινή Σονάτα»

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Ινγκμαρ Μπέρκμαν που συμπληρώνονται το 2018, ο Άρης Τρουπάκης μεταφέρει στη σκηνή τη «Φθινοπωρινή Σονάτα», ένα από τα αριστουργήματά του, που μεταφέρθηκε και στο θέατρο πολλές φορές. Πρόκειται για ένα έργο, όπου ο Μπέργκμαν στοχάζεται για την αγάπη… Πλάθει δύο χαρακτήρες υποδείγματα… Δύο χαρακτήρες, μάνα και  κόρη, που είναι δύο κόσμοι εκ διαμέτρου αντίθετοι… Η κόρη της οποίας είναι εύκολο να αγαπήσει και δύσκολο να αγαπηθεί και η μάνα της οποίας είναι εύκολο να αγαπηθεί και δύσκολο να αγαπήσει…

Ερμηνεύουν: Μπέττυ Αρβανίτη, Δέσποινα Κούρτη και Δημήτρης Ημελος.

(Από 26 Ιανουαρίου, Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας)

«Γρανάδα»

Η Γρανάδα, «η πόλη του καλού θανάτου», είναι ο τόπος όπου άρχισε να μπλέκεται η ιστορία μιας σύγχρονης οικογένειας, πριν από 35 χρόνια. Το πρώτο και τελευταίο ταξίδι ενός ερωτευμένου ζευγαριού, ένα ατύχημα που ακολούθησε και μία συμφωνία σιωπής, έδεσαν τις ζωές όλων, με φόντο την ιστορία της Ιωάννας της Τρελής. Η Ιωάννα, μια Ισπανίδα βασίλισσα χωρίς βασίλειο που πέρασε από την ίδια πόλη και έμεινε κλεισμένη σε ένα κάστρο για 46 χρόνια πενθώντας για την απώλεια του συζύγου της, έγινε η έμμονη ιδέα του πατέρα της οικογένειας και εν αγνοία της, τους σημάδεψε, 500 χρόνια μετά. Ένα τηλεφώνημα ήταν αρκετό για να ανατραπούν όλα, υπενθυμίζοντάς μας το απλούστερο: πως από τότε που ξεκίνησε το αέναο ταξίδι της ζωής, είμαστε εκτεθειμένοι στη μεγάλη χαρά και τη μεγάλη λύπη.

Μια παράσταση για την απώλεια, τις συμπτώσεις που δένουν τις ζωές μας για πάντα, τις τροχιές των άστρων, τα γεγονότα που κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβούν και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν από την Eταιρεία Θεάτρου Sforaris, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Ερμηνεύουν: Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιώργος Γλάστρας, Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλεξία Μπεζίκη, Στέφη Πουλοπούλου, Έφη Σταμούλη. Σε video, στο ρόλο της Ιωάννας της Τρελής η Λυδία Φωτοπούλου.

(Από 31 Ιανουαρίου, Από Μηχανής Θέατρο)

«Ακυβέρνητες Πολιτείες: Νυχτερίδα»

Η Νυχτερίδα, το τρίτο μέρος της Τριλογίας του Στρατή Τσίρκα, σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη, εκτυλίσσεται στη δίνη των γεγονότων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, καλύπτοντας την περίοδο που σημαδεύεται από την εξέγερση του ελληνικού στρατού στη Μέση Ανατολή, τη βίαιη καταστολή του κινήματος του Ναυτικού τον Απρίλη του ‘44, για να καταλήξει στα γεγονότα της Συμφωνίας του Λιβάνου.

Η ιδιοφυής πολυφωνική αφήγηση, μέσα από την οποία εξιστορεί τα γεγονότα ο συγγραφέας, συνιστά υλικό πολύτιμο για τη θεατρική μεταποίηση μιας πολυεπίπεδης αμιγώς «ελληνικής» ιστορίας, όπου ο έρωτας και τα μικρά ανθρώπινα πάθη αποτελούν το επίκεντρο, περιβαλλόμενα από μεγάλες ιδέες, πολιτικές φιλοδοξίες, ατελείωτες μηχανορραφίες και κινούμενα από οράματα, δύναμη ψυχής και ανθρωπιά.

Ερμηνεύουν: Δημήτρης Πασσάς, Παντελής Δεντάκης, Ηλέκτρα Νικολούζου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Θανάσης Δήμου.

(Από 31 Ιανουαρίου, Θέατρο Τέχνης – Σκηνή Φρυνίχου)

Πηγή: Clickatlife.gr

Το DailyAthens σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.