Ως γνωστόν στα πρατήρια της Ελλάδας αλλά και των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών μπορεί να βρει κανείς διαφορετικούς τύπους αμόλυβδης βενζίνης, οι οποίοι διαφοροποιούνται όχι μόνον ως προς τον αριθμό οκτανίων αλλά και των προσθέτων τα οποία περιέχουν.
Μπορεί λοιπόν τον τελευταίο χρόνο οι περισσότεροι να προσανατολίζονται, εξαιτίας της εκρηκτικής αύξησης της τιμής των υγρών καυσίμων, στον φθηνότερο τύπο βενζίνης, καθιστώντας… εξωτική οποιαδήποτε άλλη επιλογή.
Η φθηνότερη επιλογή, βέβαια, μπορεί να αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις… καταστροφική, καθώς η παρατεταμένη χρήση της 95άρας βενζίνης κρύβει λιγότερο ή περισσότερο γνωστούς κινδύνους.
Ο σημαντικότερος κίνδυνος έγκειται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες -κυρίως υπερτροφοδοτούμενοι άμεσου ψεκασμού- λειτουργούν αποδοτικότερα με premium αμόλυβδη βενζίνη 98 ή περισσότερων οκτανίων, την οποία και συστήνουν οι ίδιοι κατασκευαστές.
Μολονότι, λοιπόν, ο φθηνότερος τύπος βενζίνης -κοινώς οι 95άρα για τη χώρα μας- βρίσκεται εντός των προδιαγραφών, η παρατεταμένη χρήση του είναι πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα στον ίδιο τον κινητήρα, μειώνοντας το προσδόκιμο ζωής του.
Ο κίνδυνος μπορεί να προέλθει τόσο από το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι αναγκασμένος να λειτουργεί για μεγάλο χρονικό διάστημα με «φτωχότερο» σε οκτάνια καύσιμο όσο και από αυτήν καθ’ αυτήν την ποιότητα της 95άρας βενζίνης, η οποία μπορεί να μην διαθέτει όλα τα απαραίτητα πρόσθετα ή ακόμα και την απαιτούμενη… καθαρότητα.