Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου, 2021

ΔΕΗ: Από το «θαύμα» στην ιδιωτικοποίηση

Όταν μέσα σε ένα χρόνο δεκαπλασιάζεις σχεδόν τη δαπάνη για διαφήμιση και από 1,6 εκατομμύρια την «εκτοξεύεις» στα 16 εκατομμύρια και σε λένε ΔΕΗ (που είσαι υποχρεωμένη από την Ε.Ε. και με απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου να μειώσεις το πελατολόγιό σου από το 75% στο 49%), προφανώς δεν διαφημίζεσαι για να αποκτήσεις νέους πελάτες… Μάλλον χτίζεις συμμαχίες και προσεταιρίζεσαι νέους φίλους στον χώρο των ΜΜΕ. Γιατί άραγε;

Βεβαίως, η τεράστια αύξηση ήταν μόνο μέρος της αύξησης των καταγραφομένων «ως λοιπών λειτουργικών δαπανών» κατά 40 και πλέον εκατομμύρια ετησίως.

- Διαφήμιση -

Με αυτόν τον τρόπο ετοιμάστηκε και διαδόθηκε το αφήγημα περί “επιχειρηματικού θαύματος», στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη.

Από εκεί και πέρα, το «θαύμα» έλαβε σάρκα και οστά, με τους καταναλωτές να βάζουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Ιδού:

Το 2019 η ΔΕΗ πωλούσε τη μεγαβατώρα ηλεκτρικού ρεύματος (δηλαδή τις 1.000 κιλοβατώρες) προς 82 ευρώ, ενώ η παραγωγή και διανομή της της κόστιζε 67 ευρώ. Τότε ήταν η εποχή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ένα χρόνο αργότερα -με κυβέρνηση Μητσοτάκη-, η ΔΕΗ πωλούσε τη μεγαβατώρα προς 104 ευρώ, με το κόστος της να έχει πέσει στα 42 ευρώ, για λόγους που καθόλου, βεβαίως, δεν οφείλονταν στις «μαγικές ικανότητες» του κ. Στάση, του ακριβοπληρωμένου μάνατζερ της επιχείρησης. Όπως -για παράδειγμα, μεταξύ άλλων- ότι υπήρξαν μεγάλες βροχοπτώσεις και από τα υδροηλεκτρικά υπήρξε καθαρό κέρδος για τη ΔΕΗ, που υπερέβη τα 70 εκατομμύρια την περασμένη χρονιά…

Το μαγαζί λοιπόν σενιαρίστηκε, γυαλίστηκε και περιμένει τον τυχερό που θα το πάρει. Κι ας λέει η κυβέρνηση ότι θα κρατήσει το management (όπως έγινε και στα ΕΛΠΕ, ε;).

- Διαφήμιση -

*Του Στάθη Σχοινά στην Avgi.gr

Σχετικά άρθρα

Νέα άρθρα