Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022

Ελληνικό: Η Lamda παραγγέλνει και η κυβέρνηση εκτελεί

Ηπολλοστή χαριστική ρύθμιση υπέρ της Lamda Development, εις βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου και των πολιτών, αυτή τη φορά με την κατάργηση του πεζόδρομου στην παραλία του Αγίου Κοσμά μπροστά από θύλακα πολυτελών κατοικιών, είναι γεγονός μέσω τροποποίησης της προγενέστερης Κοινής Υπουργικής Απόφασης πολεοδόμησης του Ελληνικού.

Με το νέο δώρο της κυβέρνησης, αποκόπτεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στην παραλία, σε δημόσιο χώρο, και στη θέση του πεζόδρομου προβλέπεται μια λωρίδα κοινόχρηστου πράσινου… ως προέκταση του κήπου των βιλών. Οι τροποποιήσεις έγιναν με πρόσφατη ΚΥΑ (ΦΕΚ 1219/Β) των υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, κατά παράβαση μάλιστα της ισχύουσας θεσμοθετημένης διοικητικής πρακτικής, δηλαδή χωρίς γνωμοδότηση των καθ΄ ύλην υπηρεσιών πολεοδομικού σχεδιασμού και περιβαλλοντικής αδειοδότησης, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Αυτές υποκαταστάθηκαν από το αναρμόδιο γραφείο Ελληνικού, υπηρεσία με αντικείμενο την εφαρμογή του Προεδρικού Διάταγματος έγκρισης του «Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Ελληνικού» και των προβλεπόμενων από αυτό ΚΥΑ.

- Διαφήμιση -

Με τις αλλαγές στις πολεοδομικές μελέτες, μεταξύ άλλων, αυξάνεται ο συντελεστής δόμησης σε τέσσερα οικοδομικά τετράγωνα, όπως και στην έκταση κοντά στον σταθμό μετρό Ελληνικού, όπου σχεδιάζεται η κατασκευή ουρανοξύστη ύψους έως 200 μέτρων και εμπορικού κέντρου. Τα ανωτέρω φέρνουν στη Βουλή η αναπληρώτρια τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Π. Πέρκα και ο τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αλ. Χαρίτσης με ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) προς τους τρεις συναρμόδιους υπουργούς, την οποία συνυπογράφουν συνολικά 44 βουλευτές.

Αφού επισημαίνουν ότι «στον δικό μας σχεδιασμό ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη του παραλιακού πεζόδρομου, που θα διευκόλυνε την πρόσβαση των πολιτών στην παραλία του Αγίου Κοσμά», παρατηρούν ότι, βάσει των γενικών αρχών του Διοικητικού Δικαίου, όλες οι πράξεις της διοίκησης, προκειμένου να είναι νόμιμες, πρέπει να εκδίδονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου και να τροποποιούνται με την ίδια διαδικασία που εκδόθηκαν.

Επιπρόσθετα διαπιστώνουν ότι «το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης εισηγήθηκε θετικά χωρίς τις εισηγήσεις των αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών του ΥΠΕΝ, αλλά ούτε καν του υπουργείου Πολιτισμού. Το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης εισηγήθηκε στις 10.12.2021 και το υπουργείο Πολιτισμού ενέκρινε εκ των υστέρων την τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ στις 17.12.2021».

Υπενθυμίζουν επίσης ότι η ΚΥΑ πολεοδόμησης περιελάμβανε και την περιβαλλοντική αδειοδότηση στις περιοχές πολεοδόμησης, εξηγώντας ότι η αλλαγή θέσης ενός δρόμου ή ενός πεζόδρομου ή οι αλλαγές και αντιμεταθέσεις σε συγκεκριμένα μεγέθη, π.χ. σε συντελεστές δόμησης, ή η διαφορετική χάραξη και όδευση έργων / δικτύων που συμπαρασύρονται από τη διαφορετική χάραξη των δρόμων ή πεζόδρομων απαιτεί εκ νέου εκτίμηση της περιβαλλοντικής επίπτωσης του έργου στο περιβάλλον.

Αιτούνται δε την κατάθεση της εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης της Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας για την τροποποίηση της ΚΥΑ πολεοδόμησης του Ελληνικού, όπως αποτυπώθηκε στα από 10.12.2021 πρακτικά αυτού και όλα τα επισυναπτόμενα σε αυτήν έγγραφα, όπως και τα έγγραφα της Ελληνικό Α.Ε., δηλαδή της Lamda development, προς το Γραφείο Ελληνικού του ΥΠΕΝ σχετικά με την τροποποίηση της ΚΥΑ πολεοδόμησης.

Πηγή: Avgi.gr

- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

Σχετικά άρθρα

Νέα άρθρα