Εστίαση σε προϊόντα, που κυριαρχούν στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, δίνει η Achaia Company.
Η πατρινή εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητα της από το 2016 με βασικό της αντικείμενο πωλήσεις σε παραδοσιακά προϊόντα, όπως μέλι, ζυμαρικά, κρασί, ηδύποτα, τυριά Κρήτης κ.α., από το περυσινό καλοκαίρι άλλαξε σχεδιασμό κάνοντας στροφή σε προϊόντα υγιεινής – vegan διατροφής, με αρτοποιήματα, μπισκότα, ροφήματα αναπλήρωμα γάλακτος, φυτικά τυριά, αναπληρώματα κρέατος κ.α.
Από τον Κρόνο στον Μαρινόπουλο
Πίσω από την Achaia Company βρίσκεται ο Φοίβος Καρακίτσος, CEO της εταιρείας. Ο 46χρονος Πατρινός έχει προλάβει να κάνει αισθητή την παρουσία του στον κλάδο των super market την τελευταία 20ετία. Με σπουδές στα οικονομικά, από το 2001 μέχρι το 2015 διετέλεσε κορυφαίο στέλεχος και διευθύνων σύμβουλος της οικογενειακής αλυσίδας super market, Κρόνος – Ν. Καρακίτσος ΑΕΒΕ όπου και παρέμεινε σε θέση ειδικού συμβούλου μετά την εξαγορά της από την Μαρινόπουλος. Στην τελευταία ανάλαβε καθήκοντα εμπορικού διευθυντή το 2015, γίνοντας παράλληλα μέλος του ΔΣ της αλυσίδας.
Με ιστορία 60 ετών
Θυμίζουμε ότι η οικογένεια του πατέρα του, Νίκου Καρακίτσου, παραδοσιακά δραστηριοποιείται στον χώρο των τροφίμων και του λιανικού εμπορίου από το 1960.
Κορύφωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας της οικογένειας σαφώς ήταν τα super market Κρόνος, μια εταιρία που κυριάρχησε στην Αχαΐα με χιλιάδες καθημερινούς πελάτες και μερίδια αγοράς που ξεπερνούσαν το 30% του νομού.
Ο πρώτοςCEOτηςSparHellasστη… νέα εποχή της
Μετά το μπαμ που έγινε με τον Μαρινόπουλο το 2016, ο Φοίβος Καρακίτσος δεν άργησε να βρει… στέγη (από την επόμενη χρονιά κιόλας) σε ένα μία άλλη γνωστή… από τα παλιά αλυσίδα στο ελληνικό κοινό, την Spar Hellas όπου υπήρξε ο πρώτος CEO αμα τη επιστροφή της στην ελληνική αγορά, για να τον διαδεχθεί πέρυσι ο Γιώργος Παπαντώνης, πρόεδρος του ομίλου Αστέρας.
Πλέον ο Φοίβος Καρακίτσος εστιάζει στη δική του επιχείρηση, έχοντας παράλληλα το άλλο του… πόδι στην Χελμός Παραδοσιακή Τυροκομία Α.Ε., όπου κατέχει τη θέση του CEO εδώ και 13 χρόνια περίπου (με την οικογένειά του να κατέχει το 50% της εταιρείας).
Ακολουθεί τα νέαtrends
Μιλώντας λοιπόν στην imerisia.gr για το νέο του εγχείρημα ο Φοίβος Καρακίτσος σημειώνει ότι «από την εμπειρία μου στη Spar, είχα την ευκαιρία να βλέπω τα trends σε όλο τον κόσμο. Μερικά από αυτά είναι τα vegan products, τα εναλλακτικά προς τα ζωικά, το health awareness και προϊόντα, τα οποία παράγονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να προφυλάσσεται το περιβάλλον». Προσθέτει δε ότι «πρόκειται για μία έντονα αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία στη χώρα μας δεν έχει σημαντική παρουσία στα supermarket, γι’ αυτό υπάρχουν περιορισμένα προϊόντα και σε υψηλές τιμές».
Οι πρώτες τρεις συμφωνίες
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, η Achaia έκλεισε ήδη την αποκλειστική αντιπροσώπευση προϊόντων από τρεις ξένες εταιρείες.
- Veganz
Η πρώτη από αυτές αφορά στη συμφωνία με τη γερμανική Veganz. Η εταιρεία αυτή, με έδρα το Βερολίνο, η οποία μετράει ήδη 10 χρόνια λειτουργίας, διαθέτει σήμερα ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο με περίπου 165 προϊόντα. Αυτά υπάρχουν σε πάνω από 15.000 σημεία πώλησης σε 26 χώρες, αλλά και σε online stores. Αυτοπροσδιορίζεται ως ο μεγαλύτερος full-range παραγωγός plant-based προϊόντων στον κόσμο, προσφέροντας από εναλλακτικά για κρέας και ψάρι, μέχρι spreads και σοκολάτες. Ήδη, τα προϊόντα αυτά βρίσκονται στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος και θα μπουν και σε άλλες αλυσίδες.
- Vega Milk
Η δεύτερη αποκλειστική αντιπροσώπευση από την Achaia για Ελλάδα και Κύπρο αφορά την ουκρανική Vega Milk, με προϊόντα, που βασίζονται σε σουηδικές συνταγές.
Πρόκειται για ένα ρόφημα αμύγδαλο, το οποίο περιέχει 3,4% αμύγδαλο, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε ανταγωνιστικά προϊόντα είναι στο 2%. Τα προϊόντα έχουν ήδη τοποθετηθεί σε μεγάλους retailers της χώρας (ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Κρητικός, The Mart, OK Markets, Αστέρας, Spar κ.ά.)
Μεταξύ των βασικών φιλοδοξιών του Φοίβου Καρακίτσου για τη φετινή χρονιά είναι τα φυτικά ροφήματα της Vega Milk να κερδίσουν 10% μερίδιο στην ελληνική αγορά μέχρι το 2023. Σημειώνει ότι «τα φυτικά ροφήματα έχουν ήδη καταλάβει το 12% της αγοράς απέναντι στο φυσικό γάλα (€ 300 εκατ.) με διαρκώς έντονα αυξητικούς ρυθμούς και στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 20%. Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και τους Έλληνες καταναλωτές απέναντι στην υγιεινή διατροφή, την προστασία του περιβάλλοντος, την προστασία των ζώων. Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε, πως εκτός από την προστασία της δικής μας υγείας πρέπει να ελέγχουμε και ποιο είναι το αποτύπωμα που αφήνουν οι επιλογές της διατροφής μας στο περιβάλλον. Μόνο έτσι θα αφήσουμε έναν καλύτερο κόσμο στα παιδιά μας».
- Ferretti
Η τρίτη συνεργασία έχει γίνει με την ιταλική Feretti. Θα αφορά μεταξύ άλλων τη διανομή για:
- φυτικό τυρί
- αναπλήρωμα τυρί κρεμα
- αναπλήρωμα ανθότυρο
- αναπλήρωμα παρμεζάνα
Πηγή: imerisia.gr