Ανείπωτη τραγωδία για τα ελληνικά φτερά. Δύο νέα παιδιά, δύο Ίκαροι της Πολεμικής μας Αεροπορίας έχασαν τη ζωή τους όταν το μαχητικό αεροσκάφος F-4 Phantom στο οποίο επέβαιναν, συνετρίβη δυτικά της Πελοποννήσου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Σμηναγός Ε.Τ. και ο Υποσμηναγός Μ.Τ. εντοπίστηκαν νεκροί στη θαλάσσια περιοχή 8 ναυτικά μίλια δυτικά του Κατακόλου της Ηλείας.
Πληροφορίες από συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν πως ο ένας εκ των χειριστών προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και για τον λόγο αυτό έχουν βρεθεί τμήματα αλεξίπτωτου στη θάλασσα. Ωστόσο, φαίνεται πως το πολύ χαμηλό ύψος που πετούσε το μαχητικό και η κλήση που ενδεχομένως που είχε πάρει, δεν βοήθησε στην εκτίναξει και σωτηρία του ενός πιλότου μας. Ο άλλος χειριστής φέρεται να μην πρόλαβε καν να χρησιμοποιήσει το σύστημα ασφαλείας και να παρασύσρθηκε μαζί με το μαχητικό στη θάλασσα.
Μία μεγάλη περιοχή δυτικά του Κατακόλου έχει γεμίσει με συντρίμμια τα οποία μεταφέρονται στο λιμάνι της περιοχής, ενώ είναι ορατές κηλίδες από καύσιμα που πιθανότατα ανήκουν στο F-4 Phantom.
Στην Πολεμική μας Αεροπορία επικρατεί βαρύ πένθος, ενώ οι οικογένειες των δύο Ικάρων μας θρηνούν τα παιδιά τους αδυνατώντας να πιστέψουν τον τόσο πρόωρο χαμό τους.
Τα ακριβή αίτια της τραγωδίας δεν έχουν εξακριβωθεί, με τις πρώτες πληροφορίες ωστόσο να κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη, μιας και οι χειριστές είχαν προλάβει να ενημερώσουν για πρόβλημα, με την εντολή προς αυτούς να είναι «εγκαταλείψτε». Απ’ ότι φαίνεται όμως, η πτήση ναυτιλίας σε πολύ χαμηλό ύψος δεν επέτρεψε την εκτόξευση των καθισμάτων.
Το χρονικό της πτώσης του F-4 Phantom
Όλα ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (30/01) όταν ο σχηματισμός δύο μαχητικών F-4 Phantom απογειώθηκε από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», που σημαίνει πολύ χαμηλά ύψη.
Περίπου 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, ο επικεφαλής του σχηματισμού ενημέρωσε τον πως το ζευγάρι του είχε καταπέσει στη θάλασσα. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.
Αμέσως έσπευσαν στην περιοχή 2 ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα ήταν και ένα C-130.
Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβλάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν.
Εκτιμήσεις για τεχνική βλάβη
Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο ε.α. Βασίλη Γεωργούση, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πρώτες πληροφορίες οι δυο ιπτάμενοι είχαν ενημερώσει ότι θα εκαταλείψουν το αεροσκάφος, αυτό σημαίνει, όπως τονίζει, ότι υπήρχε τεχνική βλάβη, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.
«Υποθέτω λόγω του σημείου πως ήταν σε καθοδο προς το αεροδρόμιο, λόγω του τεχνικού προβλήματος, επιδεινώθηκε η κατάσταση, και σε ασφαλές ύψος το εγκατέλειψαν» είπε. «Μπορεί να είναι βλάβη κινητήρα, βλάβη πηδαλίου ή στα υδραυλικά συστήματα»πρόσθεσε τονιζοντας πως όταν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η βλαβη είναι υποχρεωμένοι οι πιλότοι να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.
Πηγή: Newsbomb.gr