Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Τι θα συμβεί αν σταματήσουμε να αφήνουμε ανοιχτή την αριστερή πλευρά στις κυλιόμενες σκάλες;

Όσοι χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες σκάλες του μετρό, συνηθίζουμε να στεκόμαστε στη δεξιά πλευρά, αφήνοντας την αριστερή ελεύθερη για όσους βιάζονται και θέλουν να «τρέξουν».

Είναι, όμως, αυτή η μέθοδος πράγματι αποτελεσματική για την εξοικονόμηση χρόνου και τη μείωση του συνωστισμού; Ένα πείραμα που ξεκίνησε ήδη στο μετρό του Λονδίνου δίνει την απάντηση.

- Διαφήμιση -

Για το συγκεκριμένο πείραμα, επιλέχθηκε η στάση Holborn της βρετανικής πρωτεύουσας, εφόσον πρόκειται για μία από τις πιο πολυσύχναστες με περισσότερους από 56 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο να περνούν από εκεί. Στο σταθμό αυτό, υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες συνολικού μήκους 23,4 μέτρων.

Το πείραμα, λοιπόν, είναι απλό: Οι επιβάτες καλύπτουν και τη δεξιά και την αριστερή πλευρά κάθε κυλιόμενης σκάλας. Σε αντίθεση, δηλαδή, με ό,τι συνέβαινε ως τώρα, που άφηναν την αριστερή κενή για όσους βιάζονταν.

Οι υπεύθυνοι της λειτουργίας του μετρό του Λονδίνου έχουν ήδη διαπιστώσει ότι, στους σταθμούς με κυλιόμενες σκάλες πάνω από 18,5 μέτρα, αν οι επιβάτες στέκονται μόνο στη δεξιά πλευρά, η αριστερή μένει ουσιαστικά αχρησιμοποίητη (εφόσον, στην πράξη, ελάχιστοι την επιλέγουν για να ανέβουν «τρέχοντας») κι έτσι, προκαλείται μεγαλύτερο μπλοκάρισμα και ουρά στη βάση της.

Μάλιστα, σε δοκιμή τριών εβδομάδων που πραγματοποιήθηκε πέρυσι στο Holborn, εξάχθηκε το συμπέρασμα ότι, όταν οι επιβάτες καλύπτουν και τις δύο πλευρές της σκάλας, ο συνωστισμός μειώνεται κατά 30%. Και στις ώρες με τη μεγαλύτερη κίνηση, 16.220 επιβάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις κυλιόμενες σε αντίθεση με τους 12.745 επιβάτες που εξυπηρετούνται όταν αφήνουν την αριστερή πλευρά κενή.

Έτσι, ένα νέο, αντίστοιχο πείραμα, το οποίο θα διαρκέσει έξι μήνες, ξεκίνησε τον Απρίλιο στο Holborn. Οι υπεύθυνοι της λειτουργίας του σταθμού υποστηρίζουν ότι, μέχρι τώρα, η τακτική κάλυψης ολόκληρης της σκάλας δείχνει να λειτουργεί καλύτερα και σιγά-σιγά προσπαθούν να αλλάξουν τις συνήθειες των επιβατών.

Τα ακριβή αποτελέσματα θα φανούν σε λίγους μήνες, αλλά, σε περίπτωση που αποδειχθεί πως ο τρόπος που χρησιμοποιούσαμε τις κυλιόμενες ως τώρα ήταν λάθος, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για να εξοικονομούμε χρόνο στις καθημερινές μας μετακινήσεις.

- Διαφήμιση -

Πηγή: Thewomantoc

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Σχετικά άρθρα

Νέα άρθρα